התפרסם היום בווי-נט.
לא משהו חדש שיפתיע אתכם, אבל אפשר להתלהם כאן ולקלס שם, או להיפך.
שנת 2008 הרתה את אסון עזה. כבר בתחילתה, בינואר 2008, זרע ירון לונדון את זרע הפורענות הבולט ביותר, כשפירסם מאמר תחת הכותרת "טיפול בהלם": "הגיע הזמן להמם את האוכלוסייה בעזה דרך פעולות שעד כה בחלנו בהן", קרא, כדי "לשכך את הקנאות החמאסית".
כשבועיים מאוחר יותר כבר הציע בממשלה שר הפנים לשעבר מאיר שטרית להחריף את שיטות החינוך של החמאס, ו"למחוק שכונות שלמות בעזה, עד שיבינו".
אכזריות רבה הוצנעה, והאתוס הצבאי הישראלי עד העשור האחרון היה מאופיין באיפוק, ב"דבקות במשימה" עניינית ובצמד המלים "טוהר הנשק", הגם שהאחרון נשר זה מכבר מחמת מופרכות. |
היה גם חייל שסיפר כי גם הזמר רן דנקר שהופיע בפני חיילי המילואים בשטח הכינוס לפני כניסת הכוחות לעזה, נשען על קיר אקוסטי של גיטרות חשמליות ועודד את החיילים "תיכנסו בהם..", בתוספת מלים שהדפוס לא יסבול.
בסופו של דבר בצה"ל לא יישמו כלשונה את ההמלצה הפואטית הכמו-רציונלית של לונדון, וגם לא את ההתלהבות המשתלחת של שטרית. אבל התרומה שלהם לשיח שתסס כאן בשנה שלפני המבצע היתה עידוד האכזריות ככלי מלחמה.
כלי זה לא היה מעולם בשימוש בצה"ל באופן גלוי, להיפך. מקרי אכזריות הושארו באתוס הלאומי כ"מקרים" בלבד: טבח דיר יאסין הובלט במלחמת השחרור כמעשה חריג והוטל על האצ"ל, שהיה גוף מוקצה; ותיקי חטיבת אלכסנדרוני הוציאו כסף רב ומאמץ אינטלקטואלי כביר כדי להפריך בבית המשפט את מחקרו ההיסטורי של תדי כ"ץ מאוניברסיטת חיפה בדבר טבח אזרחים בטנטורה במלחמת השחרור; פרשת חיסול השבויים המצריים בידי סיירת שקד ומקרים נוספים נחשפים מעת-לעת בידי מבצעיהם, או בידי עדים שנאלמו דום בעת מעשה וכיום מכים על חטא. אכזריות רבה הוצנעה, והאתוס הצבאי הישראלי עד העשור האחרון היה מאופיין באיפוק, ב"דבקות במשימה" עניינית ובצמד המלים "טוהר הנשק", הגם שהאחרון נשר זה מכבר מחמת מופרכות.
הששון אלי קרב אינו יאה למדינה ריבונית שמכבדת את עצמה כדמוקרטיה. לא מדובר כאן בנימוס בלבד, אלא בליבת ערכים שעליהם מתבסס הקיום שלנו. |
בעזה הוחלף האיפוק המרוסן של הלוחמים באכזריות של סכין בין השיניים, בששון גלוי אלי קרב. אבל לונדון, שטרית ודנקר לא המציאו את זה אלא רק הבליטו את הכיעור. שמחת הקרב בעזה שאבה את כוחה משני מקורות, האחד דתי והשני חילוני: תיוגה הרבני של המלחמה הזאת כ"מלחמת מצווה קדושה" בידי ישיבות ההסדר, אחת מעצמות התֶמֶך של השלד הצה"לי, הזרים את הדם הרע גם בעורקיהם של חיילים לא דתיים.
המקור החילוני, לעומת זאת, הוא כנראה "מדד החוסן הלאומי", שביסס כנס הרצליה בשנים האחרונות. תפיסת החוסן הלאומי נועדה להראות כי כאשר יענו אותו כן ירבה ויפרוץ, וכי אכזריותם המטורפת של מתאבדי הטרור אינה מייאשת אותנו אלא דווקא להיפך. אנחנו מצטרפים אליה ומאמצים את הצומוד הפלסטיני, בדרכנו.
אבל האכזריות היא גם חרב מתהפכת כלפי פנים, ולא רק אצל הפלסטינים. בימים אלה נחשף שוב "נוהל חניבעל", אשר מורה לחיילים שלא לאפשר לשבות חייל בכל מחיר, כולל ירי על השובים והשבוי גם יחד. זה קרה גם בעזה בעת המבצע, כאשר נורו פגזים מטנק אל תוך בית שהיה בו חייל מאותה חטיבה כדי למנוע את חטיפתו, או את חטיפת גופתו. בתנאים של "חוסן לאומי" זוכה התנהלות מעין זו להסכמה רחבה. קשה לנו, ולכן מותר לנו.
האתוס הצבאי הישראלי עד העשור האחרון היה מאופיין באיפוק, ב"דבקות במשימה" עניינית, ובצמד המלים "טוהר הנשק", הגם שהאחרון נשר זה מכבר מחמת מופרכות |
בנוסף על כל אלה בא דו"ח גולדסטון והרגיז אותנו בתוכחה מרחוק. הגם שיש בכך צביעות לא מעטה נוכח הכיבוש של עיראק ואל מול מוות שזורעת המעורבות הצבאית של ארה"ב ובנות בריתה באפגניסטן, נראה כי מדינות המערב מאותתות לישראל בפנס שאין להתעלם ממנו.
כתוב עליו באותיות מוארות שגם אם ההגנה העצמית מחייבת זאת, הששון אלי קרב אינו יאה למדינה ריבונית שמכבדת את עצמה כדמוקרטיה. לא מדובר כאן בנימוס בלבד אלא בליבת ערכים שעליהם מתבסס הקיום שלנו. כאשר נותנים לתרכובת של קדושת המלחמה והחוסן הלאומי לפעול, היא נפיצה מדי ומרחיקה אפילו את חלומות הנורמליות שהיו כאן פעם.
לאחר עשור של איבוד דעת, דווקא התרכובת של דמוקרטיה וערכי אנוש חייבת להיכנס לציבוריות בישראל. אולי אם נפנים זאת, יהיה על מה להילחם גם בדור הבא, ואולי גם ניתן יהיה למנוע את הזוועה הבאה.
2 בינואר 2010 ב- 10:21 |
*
2 בינואר 2010 ב- 11:16 |
הכי טוב תימן והמזרח התיכון נכון "אזרח"
2 בינואר 2010 ב- 19:37 |
בעולם מנהל מבצע במאות מיליוני דולרים להוצאת מדינת ישראל ותושביה היהודיים מכלל האנושות. מעשים שנעשים בכל העולם בכל המלחמות בידי המשמיצים עצמם מושתקים וישראל מואשת בגין עצם רצונה להגן על עצמה בכדי פשוט לחיות. דברים כדברי ירון לונדון למשל נשמעים יום יום שעה שעה בכל ארצות ערב. מי? מתי? היכן? גינה זאת. חלקים מהשמאל הישראלי מתפקדים במבצע זה. חלקם בחינם.
בכל ארצות ערב ששון מלחמה מתמיד מי אמר על כך מילה.
אבל הגזענים מבדילים בין יהודים לבני אדם. על היהודים הישראליים לנהוג אחרת מכל עם ולשון.
בעזה נוהל קרב נגד ממשל שרצה ורוצה להרוס את ישראל ולחסל פיזית את היהודים הישראליים שלא יסכימו לחיות חיי עבדות – כיהודים בתימן, כקופטים במצרים. ממשל זה ירה בישראל אלפי טילים כשלב מוקדם, לפי דבריו הוא, להשמדה טוטלית של ישראל.
אחרי לבנון תיקוות הרוצחים הגזעניים- שמע איך הם מדברים על יהודים וישראליים. הייתה להרוג מה שיותר ישראליים בייחוד חיילים ישראליים. כפי שקודם והשבוע הם יורים טילים בכדי להרוג כל ישראלי. היכן גודלסטיין וחבריו מוקיריו והמצטטים אותו כשהשבוע נורו בששון ושמחה מעזה הצוהלת טילים על ישראל, פשע מלחמה מובהק. מי, מתי, היכן, באיזה קול דיבר על פשע מלחמה מתמשך זה? חוק אחד ליהודים חוק אחר לכל העולם
ששון קרב או לא ששון קרב. כל מי שמדבר על פרופורציונליות רוצה שהרבה חיילים יהודים ישראליים ימותו. מי שתכנן את הקרב בעזה כמו כל חייל מקצועי דאג והשקיע והצליח וחיילים ישראלים מעטים מתו. על זאת בוכה השמאל הישראלי. גם כאן.
כל אחד צריך לדעת. אם יימשך ירי זה תהיה עוד מלחמה קשה והרבה פלשתינים וישראליים ימותו.
איש שמאל הומניסט כביכול ככותבת טור זה שאינו מגנה את הירי המתמשך מעזה כפי שהוא מגנה את אשר הוא חפץ לגנות בישראל מתפקד כסוכן הגזענות הקוראת להשמדת ישראל משום שהיא יהודית וישראלית.
2 בינואר 2010 ב- 21:05 |
מגבה הן המשניאות את הישראלים על חלקים רבים בעולם.על איזו עבדות של היהודים בתימן אתה מדבר?
בתימן המשטר מגן על המיעוט היהודי .שלא יאונה להם כל רע.
ליווי של הצבא התימני לאורך כל הדרך (70 קילומטר) מריידה עד צנעה.
מפקד המשמר נפרד מהיהודים התימנים (ה"עבדים") לשלום ,לאחר שווידא שהכל כשורה איתם.
ה"עבדים" היהודים בתימן חוגגים את חתונת אחד ה"עבדים" היהודים בחברת שכניהם האורחים התימנים המוסלמים.
חיי עבדות ?
רני,אולי אתה העבד? לבנק,למשטר,לכמה משפחות השולטות במשק? נראה לי שאתה עונה לזה :
None are more hopelessly enslaved, than those who falsely believe they are free.
Johann Wolfgang von Goethe.
2 בינואר 2010 ב- 21:35 |
הגולה מתימן המצוי שלא ברצונו, כפי הנראה, בישראל מצטט את גטה באנגלית. קלישאה ריקה מתוכן של רעיון ניהיליסטי ישן. כן, אני ואתה כאן יותר חופשיים מכל יהודי המצוי בעבדות למעשה בתימן זו הסיבה שאתה כאן ולא שם. בנקים, משטר, משפחות שולטות מה זה נוגע לעבדות היהודים בתימן. אתה בכלל מאמין במה שאתה כותב ומצטט
יהודי בתימן הנו אזרח ממדרגה נחותה בהגדרה. הנו דהימי. השלטונות מגדירים את מקום מגוריו, את העיסוקים שלו את חופש תנועתו. יהודי אינו יכול לנוע חופשי בכל מקום בתימן ולהכנס לכל עיר ולכל כפר בזכות היותו אזרח תימני. יש מקומות שאם יכנס לא ייצא חי. דבר על אפרטהייד. למה בכלל צריך מפקד משמר לשמור על חיות המחמד המוצגות. האם בכלל ייתכן שיהודים ישמרו על עצמם
היהודי בתימן מנוע ממבחירת מקצוע כרצונו. הוא מנוע מעיסוק במקצועות כמו משטרה צבא שמירה הוא אינו יכול לרכב על סוס ולשאת כל דבר הדומה לנשק. אם ייתפס בכך יומת. הוא מנוע מלבישת מלבושים כרצונו וחייב להתלבש לפי קוד המוכתב ע"י השלטון, נעליים ירוקות? מעיל ירוק?
הוא מוגבל באלף ואחת דרכים ע"י השלטון כעבד בארה"ב לפני השחרור. כמו עבד שחור בארה"ב פעם. ספר לנו אזרח תימני בגלות ישראל מה יקרה ליהודי ששוגל אשה מוסלמית ומה יקרה למוסלמי ששוגל אישה יהודיה. כמו בכל עבדות כבר אמרנו.
כמה עורכי דין יהודיים וכמה שופטים יהודיים יש בתימן? כמה פקידי ממשלה יהודיים יש בתימן. האם יהודי יכול להכנס למסעדה בתימן ולאכול מכלים של מוסלמי? ?
כל הבלוגים שאתה מביא הנם בושה וחרפה לעצם הכבוד האנושי. זו הצגת חיות מחמד לפני הצלם כל הבלוגים שאתה מצטט מטרתם להראות כיצד חיות מחמד מטופלות ע"י המשטר.
למה צריך לווי צבאי אם לא להגן על חיות המחמד המשמשות להצגה לתיירים?
אתה באמת שטוף מוח
2 בינואר 2010 ב- 21:53 |
מר סעיד חמדי.
עוד חתונה של "עבד" יהודי תימני בתימן.החתונה צולמה ע"י הערוץ התימני "אסעידה".
רני,שים לב ל"עבד" היהודי התימני הרוקד לאורך הסירטון.זה עם כיסוי הראש השחור.ה"עבד" הזה הוא ידיד אישי שלי הגר בישראל יותר מ 15 שנה,והוא נוסע לפחות פעמיים בשנה לתימן לביקורים ולחתונות.(במקרה הזה הוא הדוד של החתן ) שאלתי אותו: נו,אברם,איך היה בתימן? תשובתו היתה: מה לא עשו בשבילי החברים המוסלמים שלי.לקחו אותי לטיולים,פינקו אותי.את ה"עבד" .אני נהנה כאשר אני נמצא בתימן.
עבד? עבדים? צא מהפרופוגנדה.העולם מתקדם,ואתה נשארת עם המנטרות הישנות.או ,כמו שאמר הקריין בסרטון:
אלעיש אלמושתראק.זה מה שישראל צריכה לשאוף אליו.
2 בינואר 2010 ב- 21:59 |
בעוד אני מנסה לקרב את אלעיש אלמושתראק,אתה זורע פירוד ושנאה המסכנים את עצם קיומי במרחב בו אני נמצא.
2 בינואר 2010 ב- 22:08 |
יהודי תימן היו הבזויים והעלובים שביהודי ערב ועד היום הם ממשכים לברוח משם, עצם העובדה שאתה מכחיש את זה מעידה יותר מ1000 עדים על אפסותך האינטלקטואלית וחוסר היושר שאתה מצוי בו.
2 בינואר 2010 ב- 22:09 |
זה אך ורק בגלל הנשק של הציונים בלעדיהם הוא היה ד'ימי עלוב של ערבים כמו כול יהודי תימן.
2 בינואר 2010 ב- 22:22 |
תמיד היית אזרח סוג ב במרחב ואת זה יודע כול מי שמכיר את ההיסטוריה של המזרח התיכון.
2 בינואר 2010 ב- 23:06 |
אני נתקל בה על בסיס יומי.מר לם,סתם סקרנות.האם אתה משתמש גם בשם רני?ובכלל,מה דעתך בנושא שהעלה מר דיכטר?
3 בינואר 2010 ב- 0:39 |
וכמו שכבר אמרתי מלחמת העולם השלישית בפתח ולא במקרה, תמיד אימפריות רשע שנאו קודם כול את היהודים\ציונים פעם זאת הייתה גרמניה הנאצית אחרי זה ברית המועצות הקומוניסטית ועכשיו זה האיסלם הקיצוני ואת זה אפשר לעצור רק בחרב כמו שעצרו את היטלר וחבר מרעיו. בקשר להערה שלך שאתה מרגיש סוג ב: מזרחים הם מזמן לא סוג ב בישראל אבל אין ספק שהם היו ככה מאות בשנים בארצות ערב, הסיבה שמצבם השתפר הייתה בגלל הכובש האירופי ברגע שהוא נעלם הם נעלמו יחד איתו ולא במקרה.
3 בינואר 2010 ב- 10:48 |
שים לב מי מגיב ומי שותק.
הצעתי כבר לפני כמה שנים למקד את הפעילות של העמותות _גם מסוג "סיכוי" – באכזריות כל המשטר הישראלי נגד אזרחיו שלו משום שהיא הנותנת, הויכוחים לגבי ה"ערבים" בעין רבתי הם עקרים.
התגובה לכך, בקרב הסקטור הביקורתי כביכול היתה שזה "תומך בכיבוש" על ידי הסטת הדיון וש"הפלשתינאים יותר מסכנים".
זו כמובן שגיאה (ולא תמימה, למרבה הצער) שקשה עכשיו לתקן אותה, אף שמתברר שממילא השיח ילך לכיוון הזה כי עולה זעקת העשוקים המתפכחים מהקומבינות.
גם פה בשרשור, נציגי הממסד מפגינים אכזריות וכוונה רעה כלפי ..האזרחים הכותבים פה, וגם בפועלם, עיקר האלימות והאכזריות שאין לה שיעור, מופנית כלפי האזרחים, לכאורה בתואנה של שמירה על הבטחון של כולם מפני דיסידנטים, בפועל – זו , כמו כל התאכזרות, היא לשמה, ואינה זקוקה לעילות, אלא רק לתירוצים.
כמו כן, התעסקות בהתאכזרות השלטון ומספר אליטות לאזרחי ישראל, תחייב אותך, ואחרים, להתעמת עם אותם אנשים בגובה העיניים, ולא "דרך הטיעון הערבי מוסרי לכאורה" שמאפשר עדיין ריחוק והגנה מסויימת לך.
אלה שכניך, עמיתיך, ומנהליך , ונידמה שלגביהם יפה האמרה שלהם בעצמם, שהעימות הוא אפשרי רק בחרב. יש סוג של רוחות ואמירות שאין מה לשוחח איתן ולהגיע להידברות. ובטח אין מה לנסות "לשכנע", אנשים שכוונתם רעה ומודעת.
3 בינואר 2010 ב- 11:46 |
אני מניח שלשיטתך גם צ'רצ'יל היה סוג של בן אדם מרושע שהרי הוא טען אין לדבר עם הנאציזם ואפילו קרא לזה מדרון תלול, אבל היי הרי ברור שאת לא שמאל אמיתי והומניסטי אלא סמול מפונק פחדן ועלוב שלא יעשה דבר להילחם באידיאולוגיה דכאנית כמו האיסלם הקיצוני שמדכא נשים שעליהן ועל צרותין את מרבה לכתוב, את מעוררת בעיקר בוז וסלידה.
3 בינואר 2010 ב- 19:11 |
כאשר גורו מזרחי יושב בלוס אנגלם בקצה מערב ומפעיל כאן בכספו? או כספו של מי? אנשים, בעצם חסידים שוטים, מה ההבדל בינו לבין יהודים אחרים שם שמפעילים חסידים שוטים ולא שוטים כאן?
כמובן שגם חסידי סאטמר שמשחקים ביהודי תימן למטרות שלהם זה בכלל לא אימפריאליזם רוחני. הקמת בית כנסת סאטמרי בכסף אמריקאי בתימן זה בכלל בכלל מעשה צדק ויושר ראוי לשבח. זה מה שיש.
חבל"ז במובן הישן. אם תכתוש את האזרח וכ"ו. יהודי תימן הנם אזרחים נחותים. יהודי חסות. חיות בקרקס. עצם ההצגות כמו בושמנים ואסקימוסים בסרטים של חברות טבע מראות
במקום להראות לי סרטים על חתונות ספר לי כמה עורכי דין יהודיים, כמה שופטים, כמה שרי ממשלה יהודיים יש בתימן. ספר על חופש התנועה שלהם על חופש העיסוק, על השתתפותם בפוליטיקה המקומית. באשר להוא שנוסע לביקורים וחגיגות הלוך וחזור מישראל לתימן וחזרה מעניין איך בדיוק הוא מתפרנס כאן, ואיך ממומנות הנסיעות? שאלות אשכנזיות סוטות ולא הגונות..
או כן שכחתי, כמה נשים יהודיות תימניות יודעות לקרוא ולכתוב בתימן היום בשנת 2007 . איך זה שבכל הסרטים המפוארים לא רואים נשים? זה חלק מהשוויון והחופש התימני? זה מה שאתה מאחל לנשות ישראל? איך זה שכל מיני תהיות ושאלות בכלל לא נשאלות.
אבל זה לא יעזור תשובות לא אקבל. בס"ה עצוב ולא נוח אבל ככה זה.
3 בינואר 2010 ב- 20:24 |
שלך.לך נראה שהדרך בה אתה חי היא הדרך הנכונה.לאחרים נראה שהדרך שבה הם חיים היא הדרך המתאימה להם.הפטרונות שלך לגבי דרך החיים של האחר זועקת לשמיים.הכינויים האדנותיים ,השימוש במילים המציגות את האחר באופן שלילי,(חיות,נחותים,) וכד' .אדם מכבד אותך, מזמין אותך לביתו, ומה אתה עושה? מתחיל לשאול אותו שאלות.היכן אשתך? מדוע אין רואים אותה? מדוע אין היא יושבת איתנו ? מדוע היא מכסה את פניה? איך זה שהנשים אצלכם כך וכך? אתה ממשיך ויורק לו בפרצוף,ואומר: אתה ושאר הסובבים אותך נוהגים כחיות בקרקס.בושמנים,אסקימוסים,ושאר ירקות אדנותיים.רני,צא מהאדנות בה אתה אוחז.הפנם.אף אחד לא חייב לך תשובות.מי מינה אותך קומיסר התרבות על עמי האיזור ? או על הבושמנים והאסקימוסים? כל עוד האחר חי איתי בשלום, אני מקבל אותו איך שהוא, ומכבד את תרבותו ואורח חייו.
3 בינואר 2010 ב- 20:50 |
אז שהערבים יקבלו שאנחנו לא ערבים ואף פעם לא נהיה ערבים וזכות השיבה תתממש רק בפלסטין, מעבר לכך לערבים יש בעיה עם המערבי ותר מאשר למערב יש בעיה עם הערבים.
3 בינואר 2010 ב- 20:52 |
בינך ובין שמאל אין ולא כלום ועם נשים ערביות סובלות אז שיסבלו! זה לא התחת שלך אז זה לא מעניין אותך נכון? שמאל עלק
3 בינואר 2010 ב- 21:08 |
תמיד אשפוט אנשים לפי המשקפיים שלי. לא של נציגי השיעבוד בנימוקים עקומים. חופש לגבר, חופש לאישה, חופש למיעוטים, חופש מיני, חופש בלבוש, חופש מנביאים ומשיחיים רבנים וקאדים יוצרי שיעבוד, מלחמות ושנאה. זו הדרך הנכונה לכל בני האדם. זה מה שאני רואה דרך המשקפיים שלי.
סיפור הפטרונות זה תרוץ זול ועלוב לשכנע אותי או אחר שהשיעבוד שהאיסלם מטיל על נשים ומיעוטים הנו זכות מוקניית של אדוני האיסלם. פטרונות מערבית זה מה שאומרים משמרות המהפכה באירן כשהם מכים ואוסרים אנשים בגלל שלבשו לבוש שונה.
מי שמציג את האחר כמגוחך כנחות זה אתה והסרטים שלך סרטים מגמתיים שנעשו להציג תעמולה או לשעשע צופים בארצות רחוקות. נגמר סיפור האנתרופולוג התייר המתייחס לאנשים כחיות. מי שעשה את הסרטים שלך הוא זה שמסתכל מלמעלה על המצולמים כאילו היו חיות בקרקס.
זה שאדם מכבד אותי ומזמין אותי לביתו לא מצדיק שיחזיק עבדים או יתעלל בבני משפחתו את יחזיק את אשתו בתת רמה.
איזה תירוץ עלוב של אדון עבדים: "רני, הכזבתני, הזמנתי אותך לבית שלי נתתי לך קפה ואתה רוצה שאשחרר את עבדי ואלמד את אשתי ובנותי לקרוא ולכתוב".
לפי התיאוריה שלך אין מקום לנשים ליד הכותל וכל הנשים בירושלים צריכות לשבת בחלק האחורי של האוטו. כי כך נוהגים רבניהם שמינו עצמם או בעליהם או איזה גבר דפוק אחר. כמה קאדיות מוסלמיות פוסקות הלכה יש? כמה רבניות יש במאה שערים. ראה מי מדבר על פטרוניזם.
שחרור בני אדם מכבלי השמרנות האיסלמית או היהודית או הנוצרית אינו יריקה בפנים.
כל הטיעון שלך מביא נימוקים עקומים בשם איזו זכות לאומית או דתית או מסורתית אתניית לשיעבוד מיעוטים ונשים.
האדנות היא של מי שמחזיק יהודים כדהימי. האדנות היא של מי שמחזיק נשים בתת רמה. האדנות היא של מי שמציג בני אדם כמוני וכמוך בסרטי תעמולה. האדנות היא של אנשי סאטמר שמשחקים בחיים של יהודי תימן.
היכן כאן הגברת שתספר לך איך הנשים המוסלמיות אוהבות להיות מכוסות בסמרטוטים ראש ועד כף רגל, איך הנשים המוסלמיות אוהבות להיות אנלפבתיות.
אני איני עושה סרטי תעמולה ואני איני מציג סרטי תעמולה, אתה מציג סרטי תעמולה.
אני חושב שלאישה יהודיה או מוסלמית מגיעה לבחור בעצמה לעצמה את מלבושיה, כך גם לגבר. מי בעולם מקבל את טיעוניך "מי שחי אתי בשלום שיחזיק עבדים ויחזיק את נשותיו ובנותיו בלי דעת קרוא וכתוב.
אכן אזרח מייצג את השמאל הפוסט מודרני המצדיק שיעבוד בנימוקים עקומים.
3 בינואר 2010 ב- 21:48 |
שינויים נעשים.הם לוקחים קצת יותר זמן,מכיוון שהקצב של האחר שונה מהקצב שלך.דווקא ההתערבות שלך בענייני האחר מביאה לתוצאה הפוכה ממה שאתה מקווה .
לא להתערב,לא לכפות.
שאלת:"היכן כאן הגברת שתספר לך איך הנשים המוסלמיות אוהבות להיות מכוסות בסמרטוטים ראש ועד כף רגל, ".
הנה היא הגברת.יהודיה שנולדה בתימן,התחנכה באולפנות של וויליאמסבורג ,ברוקלין,רכשה שפות כגון אידיש,אנגלית,עברית,אוחזת דרכון של ארה"ב,ואת כל זה השליכה מאחורי גבה,כדי לחיות עם את שאהבה נפשה בתימן,מכוסה מכף רגל עד ראש.מה לא ניסו כדי להניא אותה.לקחו אותה לשגרירות ארה"ב בתור אזרחית ארה"ב כדי לוודא שלא נחטפה.עירבו את משרד הפנים התימני.את בית המשפט התימני.הבטיחו לה כל טוב בארה"ב כדי שתעזוב את הבחור המוסלמי ,והיא אינה מוכנה.אז מי אני שאעביר ביקורת עליה?
שמע את סיפורה.(אם אינך מבין,מצא מישהו שיתרגם לך ,כי לי אין סבלנות לתרגם לאוזניים ערלות )
3 בינואר 2010 ב- 22:56 |
אם הערבים רוצים שילטון כושל שיבושם להם אבל שלא ילינו על כך אחרי זה, וזה בעצם הסיפור הם לא מוכנים לשנות את הדפוסים הכושלים שלהם ומאשימים את המערב אבל לשקר אין רגליים ולאט לאט המערב מבין את זה.
3 בינואר 2010 ב- 23:00 |
שים לב שאתה מתלונן כביכול על יחס לא שיוויוני מצד האשכנזים כלפיך וכלפי המזרחים למרות שהאפליה היא מינורית והאשכנזים עשו עבודה אדירה בקיבוץ גלויות והפיכת אוסף שבטים לעם שווה זכויות, לעומת זאת נשים תימניות שהחיים שלהן מלאים בדיכוי ואפליה לא מעניין אותך כהוא זה ואתה מביא דוגמא הזויה אחת שבעיניך אפשר להסיק ממנה אל הכלל, אתה באמת לא רואה כמה אתה חצוף שבעודך טוען לדיכוי אשכנזי שבעצם לא קייים ומצד שני אתה מכחיש את הדיכוי האיסלאמי כלפי נשים בתימן? פעם כתבת למשה גולדבלט שהוא לא שמאל אבל האמת היא שגם אתה לא שמאל.
3 בינואר 2010 ב- 23:24 |
ראשית תודה לבעל הבלוג. בעל בלוג אחר שלא היה ביכולתו לבטל טענותי מחק אותי. אני מודה לך על סבלנותך.
לאזרח: את סיפור השינויים שלוקחים זמן אתה מספר גם לפלשתינים? נניח מאה שנים עד שהיהודים יואילו לסגת או לוותר? או לנשים שרוצות להתפלל בכותל? או לאישה שרוצה לקבל גט ברבנות הישראלית? או לעובד שרוצה לקבל העלאת שכר רק למשכורת מינימום. התירוצים שלך הולכים ונעשים מופרכים יותר ויותר. זמן? סבלנות? אל תמהר? יהיה טוב. אתה רציני? אתה מבין מה אתה אומר וכותב.? או שלכל נושא יש לך חוק נפרד. יש מי שצריך להמתין עד סוף כל הדורות ויש מהר מהר לפי חוקי אזרח.
לא להתערב לא לכפות? נו באמת זה מה שאמרת כשעשו חרם על דרום אפריקה. זה מה שאתה אומר לכל מי שבאים מחו"ל לכאן לדחוף את אפס בין יהודים לפלשתינים, באמת התחתום על עצומה נגד התערבות זרים בעניני ישראל פלשתין? אתה רציני? אתה אחראי למה שאתה כותב?
מצאת גברת אחת, זו אינה מוסלמית מלידה היא מומרת ומומרים הנם ייצורים קיצוניים. בכל זאת יופי לך
אבל אם אני אביא גברת מזוכיסטית שאוהבת שמכים אותה זה יוכיח שכל הנשים מחבבות שמכים אותן? בסדר הרווחת נקודה. אבל הייתי רוצה לשמוע דעה של גברת אחרת בעברית, כאן. האם המקרה של הגברת התימנית המכוסה מראה שזה טוב ויפה לתלות סמרטוטים על כל הנשים בתימן ובכלל ארצות האיסלם.
עכשיו הכזב. כמו שאמרנו החופש הוא של הגברת האמריקאית כל הכבוד. במשחק הזה כבר היינו נמתין ונראה. האם ייתכן שגברת מוסלמית תמיר את דתה ליהדות או נצרות ותחזור עם בחיר ליבה לחיות בתימן? זה אפשרי? זו הבעייה של תרבות שיודעת להשתמש בחופש של האחר לטובתה שלה. תרבות שיודעת לקחת חופש ולא לתת. על זה אני מדבר.
אתה כל כך טוב בלמצוא, מצא לי מוסלמיה שהמירה ליהדות או נצרות וחיה בתימן או סעודיה או עזה ויש עוד ועוד דוגמאות לחברה שמנצלת חופש בכל דרך אך לא נותנת חופש בכלל. .
אבל עד כה לא ענית לשאלותי הנה התחלת, יופי. עכשיו מצאת יהודיה שהתאסלמה. המשך בבקשה: כמה עורכי דין יהודיים יש בתימן? כמה שופטים יהודיים יש בתימן? כמה שוטרים יהודיים יש בתימן? האם עדות של יהודי בבית משפט נחשבת כעדות מוסלמי? האם יהודי יכול לנוע בתימן כמוסלמי. האם יהודי יכול לגור בכל מקום, לעסוק בכל המקצועות?
כל זב ומצורע מאשים את ישראל באפרטהייד. אפרטהייד חוקי מסודר מפורט יש בתימן. זה מה שהערבים המוסלמים מציעים לישראל. לי זה לא נראה
תמו טענותי. אסכם. ישראל זו ארץ חופשית עדיין. מבחינתי כל יהודי ישראלי יכול לנסוע לתימן ולך אני מאחל שאם רצונך בכך סע לשם ותתחתן עם מוסלמיה ושלח לי את הסרט מהחתונה אז אשתכנע. אבל לפי איך שדברים הולכים בקרוב גורל יהודי תימן יהיה כגורל יוהדי פקיסטאן, אפגניסטאן, לוב, מצרים, סוריה כך שאם אתה רוצה לממש את זכותיך לנסוע ואת האפשרות להנשא לתימניה אתה צריך למהר. לא להמתין כפי שיעצת.
זהו אני יוצא תודה לבעל הבלוג.
4 בינואר 2010 ב- 6:15 |
אינני נוהג למחוק תגובות אבל אל תנסה אותי בהשמצות אישיות (כלפי או נגד אחרים).
בויכוח הזה הגעתם קרוב מאד, אבל לא נגעתם ממש.
לא רק כבודם של המתדיינים חשוב בעיני אלא גם העידון כביטוי לתרבות. אז אנא.
19 בפברואר 2010 ב- 20:13 |
היה עדיף אם היית לומד הסטוריה ומגיע למסקנה שהערבים שהגיעו מערב – ממשיכים גם כיום בכיבוש ערבי
כמו כן רוב הערבים בארץ ישראל – היגרו אליה מארצות ערב – בתקופת העותמנים והשלטון הבריטי
לערבים אין זכות מדינית כל שהיא בארץ ישראל
,
בנוסף זכותו של העם היהודי להיות ללא תושבים ערבים בארץ ישראל – הרי זה מה שהערבים עשו ליהודים בשנות ה50 , כאשר מיליון פליטים יהודים מארצות ערב ברחו לארץ ישראל מאימת ומרצח הערבים
4 באפריל 2010 ב- 15:17 |
ותמיד ישארו ואכן הם הכובשים כבר שנים רבות